[Forum] Ein gesundes 2017

Rolf Niefind niefind.rolf at t-online.de
Mon Jan 2 11:14:25 CET 2017

Allen noch mitlesenden AMSAT-Mitgliedern ein erfolgreiches und gesundes
2017!

Vor 14 Tagen bekam ich von AMSAT-NA das übliche Schreiben für einen
Spendenaufruf. (Ich bin dort seit 1974 lebenslanges Mitglied).

Hier auszugsweise einige wichtige Aussagen vom Präsidenten Barry Baines zum
Zweck der Spenden. Ich lass es  unübersetzt um jegliche
Interpretationsmöglichkeit auszuschliessen.

„Following the succcesful launch of Fox1A/OSCAR85 in October 2015, we now
expect to see a launch of FOUR additional Fox-1 class CubeSats in the next
12 months.

AMSAT is actively engaged in the development  of new CubeSat-based
technology and ground terminal development that has application for a
geosynchronous payload as well as for a lunar mission and HEO using 5 and 10
GHz bands.

At this time we don`t know whether our partnership with Virginia Tech will
result in a launch opportunity for Phase 4-B since the status oft he US
Government`s primary payload is uncertain“.

Es gibt dann noch weitere Ausführungen zu 6U Cubesat for HEO und NASA`s
CubSat Launch Initiative (CSLI).

Warten wir lieber auf Es HailSat – das scheint wohl realistischer zu sein.

73

Rolf  DK2ZF