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<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT size=2 face="MS Sans Serif"><FONT size=3>Folgende Nachricht zum 
Zustand von HO-68 ist im AMSAT-BB</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT face="MS Sans Serif">zu lesen:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face="MS Sans Serif"></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face="MS Sans Serif"><FONT size=3>"</FONT></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="MS Sans Serif"><FONT size=3>> did CAMSAT have 
anything realistic to say about HO-68 ?<BR><BR>Yes, Alan Kung, BA1DU and CEO of 
CAMSAT was one of the speakers at the AMSAT Forum.  He reported that HO-68 
is suffering from a bad relay or relay driver that is used to switch from the 
beacon to the transponder.  The likelihood of recovery is low, but not 
zero.  As my schedule permits, I plan to post Alan's very informative 
presentation on the AMSAT web site.  Watch for an announcement from ANS 
(the AMSAT News Service).<BR><BR>Here is the explanation from Alan's 
slide.  Since I have a copy of his presentation, these are exact quotes, 
not my interpretation:<BR><BR>-- The current situation is the transponders will 
be difficult to switch the RF PA from beacon mode to transponder mode<BR><BR>-- 
The RF relay or its drive circuit is failing, it is a stick relay.  
Probability of success of switch is probably a few tenth<BR><BR>-- On the other 
hand, up to now the both solar and lithium-ion batteries are in very nice 
condition<BR><BR>-- The exhibitions of the thermal-control, onboard flight 
computer and TT&C are also 
excellent.</FONT><BR><BR><STRONG>"</STRONG></FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face="MS Sans Serif"><STRONG></STRONG></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face="MS Sans Serif">73 Gerd, DL8DR</DIV></FONT></BODY></HTML>